Wednesday 2 April 2014

SYIAH !!!!!!

1. Diriwayatkan dari Ibnu Abbas katanya "Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda " Akan muncul satu golongan di akhir zaman yang dinamakan Rafidhah.Mereka menolak Islam tetapi mendakwa Islam. Bunuhlah mereka kerana mereka adalah golongan Musyrikin ( Ibnu Qutaibah, Ta'wilu Mukhtalifi al-Hadith, Hal 56)

2. APA ITU SYIAH dan SIAPA ITU SYIAH?Apa yang pasti Syiah yang masuk dan menular di negara ini itu berasal dari Iran dan kita yang berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah tidak sepatutnya mengamalkan fahaman Syiah yang jelas bertentangan dengan syariat agama Islam itu sendiri.

3. Syiah di Malaysia telah dikenalpasti dikembangkan oleh beberapa faktor seperti :
    i. Lawatan menteri menteri dari Negara Iran disusuli dengan kempen dan penerangan fahaman mereka
   ii. Melalui pelajar pelajar Malaysia yang ditawarkan untuk melanjutkan pelajaran di negara Iran dan juga           melalui pertukaran pegawai pegawai dari negara Iran ke negara Malaysia 
  iii. Memberi hadiah berupa buku-buku fahaman Syiah ke perpustakaan,toko toko buku.


4. Kenapa dikata kan Syiah itu sesat?Berikut adalah antara kesesatan Syiah 
   i. Imam mereka adalah maksum.
  ii. Berpura pura
  iii.Menyanjung Saidina Ali bin Abi Talib dengan keterlaluan
  iv. Menambah Syahadah
  v. Menghalal nikah Mutaah
  vi. Menolak ijmak ulamak

5. Jadi berdasarkan apa yang diamalkan oleh mereka jelas lah fahaman Syiah sangatlah menyimpang dari akidah dan amalan umat Islam itu sendiri.Di negara ini dapat dilihat fahaman Syiah ini sudah berkembang dan golongan ini makin bertambah dari masa ke semasa.

6. Ini ditambahkan lagi dengan beberapa pemimpin pembangkang yang dilihat seakan menyokong pergerakan fahaman Syiah di negara ini.

7. Kita sebagai warga Malaysia yang beragama Islam dan berfahaman Sunnah Wal Jamaah seharus dan sepatutnya menolak golongan pembangkang dan penyokong mereka yang fahaman Syiah




No comments:

Post a Comment